Köp och leveransvillkor

VILLKOR

På baksidan av dekoren sitter stark dubbelhäftande tejp. Om du senare vill ta bort dekoren så kan färg från möbeln följa med då tejpen är så stark. Frontcover tar inget ansvar för skador på möbler som har uppstått i samband med borttagandet av dekoren. 

KÖP

Vid beställning över nätet ingås ett avtal om köp när du tryckt på “Beställ” i kundvagnen. Därefter skickas automatiskt en preliminär orderbekräftelse till dig via e-post (förutsatt att du lämnat rätt e-postadress). Du kan då kontrollera vad du beställt från oss. Om något blivit fel eller om du vill ändra något kontaktar du oss via e-post info@frontcover.se.

Priser

Priserna som framgår är alltid de aktuella. Vi förbehåller oss rätten att när som helst justera priserna. Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar ordrar som redan lämnat vårt lager. Returer görs till samma pris som köpet.

Moms
Alla produkter inkluderar moms för EU-länder, och är exklusive moms för länder utanför EU.

LEVERANS OCH FRAKT

Frontcover levererar idag till ett antal länder inom Europeiska Unionen samt Norge: Belgien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Irland, Italien, Kanada, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike.  

Vad kostar frakten?

Det är du som köpare som står för fraktkostnaden. Fraktpriset kan du se i kassan när du betalar din order.

FRAKTKOSTNADER - Exakt fraktkostnad specificeras i kassan
SVERIGE: Från 69 SEK
Europa: Från 10 EUR
Norge: Från 15 USD

FRAKTSÄTT

Inom Sverige, Finland och Danmark skickas de flesta paketen till ditt ombud men större dekor skickas direkt hem till dig då postombudet inte kan lagerföra otympliga paket. Till alla andra länder levereras paketet hem till dig.

Kontrollera ordern
Vid leverans/uthämtning måste du kontrollera om förpackningen är skadad. Eventuella skador skall noteras på transportsedeln/avin som chauffören/utlämningsstället har. OBS! Är inte skadan noterad kan inte reklamation göras. Skador dokumenteras med foton, både med och utan emballage, och mailas till oss info@frontcover.se. Reklamationer ej gjorda inom 7 dagar efter leverans godkännes ej.

Ej uthämtade varor

Tänk på att ditt paket endast finns kvar på ditt utlämningsställe i max 14 dagar. Ej hämtade paket returneras till frontcover.se. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kund kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Hanteringsavgiften är för närvarande 300 kronor. 

Betalning

Vi erbjuder följande betallösningar: Payson och PayPal. Vilken/vilka av dessa du kan använda dig av beror på var i världen du befinner dig när du handlar av oss. Den/de betallösningar som erbjuds dig visar sig i kassan när du ska betala.

Betalning via Payson

Betala med Payson via faktura, kort, internetbank, delbetalning eller sms. För att betala mot PaysonFaktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället.

Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 180 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om ångerrätt Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Information om pantsättning vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personliga uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support. Läs mer om detta i vår cookie policy

Garanti och reklamation

Alla våra produkter täcks av en garanti som avser material- och produktionsfel. Om mottagaren själv på något sätt skadar eller modifierar produkten gäller inte denna garanti. Produkten är Frontcovers ansvar tills den når leveransadressen.

Vi säljer alla produkter med tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.

Kontrollera ordern

Vid leverans/uthämtning måste du kontrollera om förpackningen är skadad. Eventuella skador skall noteras på transportsedeln/avin som chauffören/utlämningsstället har. OBS! Är inte skadan noterad kan inte reklamation göras. Om du ändå har haft oturen att få en defekt produkt vill vi att du tar bilder och skickar till info@frontcover.se.  Reklamationer ej gjorda inom 7 dagar efter leverans godkännes ej.

Ångerrätt och returer

Du har öppet köp i 14 dagar från det datum då vi levererade din dekor (det datum du fick mail med leveransinformation). Under den perioden kan du skicka tillbaka dekoren och få dina pengar åter. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv använt vid köpet. Returkostnaden för frakt står du som köpare för. Kontakta alltid oss via mail innan retur så informerar vi dig om hur du ska returnera varan/varorna. Om någon av produkterna är förstörda får du inte tillbaka pengarna. Produkter måste returneras väl förpackade i samma förpackning som de levererats i eller i en likvärdig förpackning.

Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Vid eventuella problem med paket eller saknade varor så måste ett skriftligt meddelande skickas via e-post till info@frontcover.se.

Returadress:

Frontcover
c/o Linda Fernström
Wilhelm Boys Väg 2
176 76 Järfälla

Fel vid leverans

Om du får en felaktig eller skadad produkt så byter vi ut de delar som är skadade eller hela produkten, alternativt betalar tillbaka pengarna samt den del av fraktkostnaden som produkten bär. Inspektera varorna omgående vid leverans. Om någon skada, fel eller brist upptäcks skall detta reklameras till Frontcover direkt. Om du inte reklamerar inom en vecka anses du ha godtagit leveransen.

Produktinformation

Frontcover reserverar sig för eventuella fel i produktinformationen som finns i webshopen samt kan ej heller garantera att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Personuppgifter/Kunduppgifter

När du beställer varor från Frontcover blir du ombedd att fylla i dina kontaktuppgifter. I och med att du bekräftar ditt köp ger du ditt medgivande till att dessa uppgifter sparas så att vi kan fullfölja vår överenskommelse med dig som kund. I enlighet med Personuppgiftslagen (198:204) har du rätt att få veta vilka uppgifter Frontcover har registrerat om dig. Om uppgifterna är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att de rättas eller raderas. Om detta skulle vara aktuellt ber vi dig kontakta oss via e-post info@frontcover.se.

Läs mer om vår integritetspolicy 

Tvist

Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan läsa rekommendationerna på deras hemsida allmänna reklamationsnämnden.