Returrätt

1. ÖPPET KÖP HOS FRONTCOVER

Det är viktigt för oss att du är helt nöjd med ditt köp, kontrollera därför din order direkt när du tar emot den, och önskar du returnera något, maila oss. Vi kontaktar därefter dig för att hjälpa till med returprocessen.
Våra villkor för öppet köp:

  • Vi har 14 dagars öppet köp på alla våra produkter från datumet då du mottog din order.
  • Produkten behöver vara oanvänd, i originalskick.
  • Returnera varan i dess originalförpackning och som 1 paket.
  • Skicka tillbaka varan inom 14 dagar från datumet då du mottog din order.
  • Önskar du returnera en vara står du själv för returfrakten, vilken dras av från summan som vi återbetalar till ditt kreditkort eller det betalningssätt du valde då du lade din order. Vi kommer att skicka dig en returfraktsedel att sätta på paketet för returen. 
  • Skatter kan i vissa länder vara tillämplig.
  • Skräddarsydd dekor kan ej returneras, endast reklameras.

Om någon av ovan punkter inte uppfylls kan vi tyvärr inte hjälpa till med din retur.

2. NÄR FÅR JAG PENGARNA ÅTERBETALADE FÖR MIN RETUR?

När Frontcover har tagit emot returen och kontrollerat att den möter villkoren återbetalas pengarna. Kom ihåg att leverans- och returfraktkostnader endast återbetalas vid reklamationer. När vi har mottagit din returnerade vara (detta kan ta upp till 30 dagar) skickar vi ett e-post för att bekräfta att vi genomfört återbetalningen.

3. VAD KOSTAR RETURFRAKTEN?

Returfrakten är på samma belopp som den ursprungliga leveranskostnaden. För den exakta kostnaden, se din orderbekräftelse. Om samtliga villkor för öppet köp är uppfyllda kommer Frontcover att återbetala kostnaden för produkten via den betalningsmetod du valde när du lade din order, exklusive kostnaden för leverans och returfrakt. Kunden är själv ansvarig för eventuella återkrav av import- och tullavgifter från leveranslandets ansvariga myndigheter.

* Import- och tullavgiften kommer inte att återbetalas.

4. MÅSTE JAG ANVÄNDA ORGINALFÖRPACKNINGEN NÄR JAG SKICKAR TILLBAKA PRODUKTEN?

Vi accepterar i vanliga fall bara returer och reklamationer i originalförpackning, men är originalförpackningen av någon anledning förstörd så kan du ersätta den med en liknande förpackning i samma storlek och tjocklek.

5. VILKA GARANTIER HAR FRONTCOVER?

Garantin gäller från det datum du har fått varan och tre år framåt. Om du upptäcker att det är något fel på varan, kontakta gärna oss så utreder vi ditt reklamationsärende så snabbt vi kan. Frontcover åtgärdar felet i den mån det går och i annat fall får du en ny vara. Om dekoren inte längre finns i vårt sortiment, får du en likvärdig produkt eller pengarna tillbaka.

6. KAN JAG BYTA MIN DEKOR MOT EN ANNAN?

Tyvärr inte, men om du inte gillar utseendet på den produkt du beställt är du välkommen att skicka tillbaka den till Frontcover (enligt instruktioner ovan). Vi betalar då tillbaka kostnaden för produkten via den betalningsmetod du valde när du lade din order (exklusive returfraktkostnad). Beställ gärna din nya produkt på hemsidan.